Flying Our Flags for Filep

Do you have a flag at your house, your school, your office, or on your car? In the US, many people display US flags, but you also see lots of other kinds of flags—flags from people’s countries of family origin, or rainbow flags for LGBT pride, or even confederate flags recalling the Civil War era. Whether or not you like a particular country’s flag, or agree with what a given flag stands for, you have to admit that people don’t often run into trouble for flying their various flags. They certainly don’t end up in jail. But then again, they don’t live in Indonesia.

On December 1, 2004, Filep Karma was arrested for raising a flag during a peaceful ceremony in Papua, Indonesia. Sentenced to 15 years behind bars for his nonviolent activism, Filep continues to be an Amnesty International prisoner of conscience, and he needs our help!  Now is the time to take action: flood the streets of DC, educate your community, Write for Rights, stand with Filep now!

Today marks the 7th anniversary of Filep’s arrest, and in honor of him, and of human rights everywhere, we’re mobilizing to call for his immediate and unconditional release!  Coming on the heels of our incredible action at the White House on November 12 , we need your voice to amplify the call for Filep’s immediate and unconditional release. If you live in the Washington, DC area, we’ll be gathering in Dupont Circle at 5pm for a rally, and then together we’ll march down Massachusetts Ave to the Indonesian Embassy, where we’ll project images from people who have stood in solidarity with Filep from around the world.  Will you be there?

Now is a crucial time to keep building the momentum for Filep, and for all prisoners of conscience in Indonesia.  Even if you aren’t in the DC area, there’s a lot you can do: check out our 7 ways that you can take action on December 1 to learn more.  Thanks for standing with Filep!

AIUSA welcomes a lively and courteous discussion that follow our Community Guidelines. Comments are not pre-screened before they post but AIUSA reserves the right to remove any comments violating our guidelines.

3 thoughts on “Flying Our Flags for Filep

  1. terjemahan google

    Apakah Anda memiliki bendera di rumah Anda, sekolah Anda, kantor Anda, atau di mobil Anda? Di AS, banyak orang menampilkan bendera AS, tetapi Anda juga melihat banyak jenis lain dari bendera-bendera dari negara-negara orang asal keluarga, atau bendera pelangi untuk LGBT kebanggaan, atau bahkan bendera konfederasi mengingat era Perang Saudara. Apakah Anda ingin bendera negara tertentu, atau setuju dengan apa bendera diberikan singkatan, Anda harus mengakui bahwa orang tidak sering mengalami kesulitan untuk terbang berbagai flag mereka. Mereka tentu saja tidak berakhir di penjara. Tapi sekali lagi, mereka tidak hidup di Indonesia.

    Pada tanggal 1 Desember 2004, Filep Karma ditangkap karena mengibarkan bendera dalam upacara damai di Papua, Indonesia. Dihukum 15 tahun penjara karena aktivitas tanpa kekerasan-Nya, Filep tetap menjadi Amnesty International tahanan hati nurani, dan dia membutuhkan bantuan kita! Sekarang adalah waktu untuk mengambil tindakan: banjir jalan-jalan DC, mendidik komunitas Anda, Tulis Hak, berdiri dengan Filep sekarang!

    Hari ini menandai ulang tahun ke-7 penangkapan Filep, dan untuk menghormati dia, dan hak asasi manusia di mana-mana, kita memobilisasi untuk meminta pembebasannya segera dan tanpa syarat! Datang pada tumit tindakan luar biasa kami di Gedung Putih pada 12 November, kita perlu suara Anda untuk memperkuat panggilan untuk rilis Filep segera dan tanpa syarat. Jika Anda tinggal di daerah, Washington DC, kita akan berkumpul di Dupont Circle di 5 sore untuk unjuk rasa, dan kemudian bersama-sama kita akan berbaris Massachusetts Ave ke Kedutaan Besar Bahasa Indonesia, di mana kita akan memproyeksikan gambar dari orang yang telah berdiri dalam solidaritas dengan Filep dari seluruh dunia. Apakah Anda akan berada di sana?

    Sekarang adalah saat yang penting untuk terus membangun momentum untuk Filep, dan untuk semua tahanan politik di Indonesia. Bahkan jika Anda tidak di daerah DC, ada banyak yang dapat Anda lakukan: memeriksa 7 kita cara yang dapat mengambil tindakan pada tanggal 1 Desember untuk mempelajari lebih lanjut. Terima kasih untuk berdiri dengan Filep!

  2. I can't believe it's been 7 years. I wouldn't have believed this would come so far. I am raising my flag proudly and thinking of him!

  3. Mengibarkan bendera Indonesia dan ditangkap? Kok lucu ya, namanya juga acara perdamaian kenapa dia ditangkap? Mungkin gak diajari oleh guru di sekolah arti hak asasi manusia kali ya yang menangkap si Filep ini. Lucunya negara kita 🙂

Comments are closed.